Search This Blog

Friday, March 29, 2013

Random Things I Love / Sachen Die Ich Liebe

Going through pictures of 2012 I found some pictures of things I love.  This does not mean I love these the most or even that they are at the top of my list.  I just love them and happen to have pictures of them for one reason or another.
Als ich durch die Bilder von 2012 gegangen bin, fand ich einige Bilder von Dingen die ich liebe.  Das heisst nicht das sie auf dem ersten Platz sind oder auch nur im obersten Teil der Liste.  Es heisst nur das ich sie liebe und durch Zufall ein Bild habe.

Homemade bread.  Haven't made it in a while but we all love it.  Two loafs last maybe two days.  Is it really economical that way???
Selbstgemachtes Brot.  Habe es nicht in der letzten Zeit gemacht aber wir lieben es alle.  Zwei Brote halten vielleicht mal gerade zwei Tage.  Ist das wirklich sparsam es selbst zu backen???

My very favorite cup in the world.  It broke a few weeks ago.  Tried gluing in a bunch of times but it just wouldn't.  So I finally laid it in the garbage can.  Couldn't bear to throw it in there.  I miss it.  :-(
Meine allerliebste Tasse.  Sie viel vor ein paar Wochen auf den Boden und zerbrach.  Habe ein paarmal versucht sie zu kleben aber es ging halt nicht.  Bin traurig...

Leading Little Ones to God.  Love this for Abigail.  She really responds well to this.  My friend Beth recommended this.
Abigail mag dieses Buch sehr.  Meine Freundin Beth hat es mir vorgeschlagen.

My "Home is where your Mom is" pie plate.  I've never actually made pie with it but I love it so much.  A present from Nathan and Abby that stands in my kitchen window.  Nathan's favorite pie is blueberry.  Maybe it'll have the honors of being the first.
Meine "Daheim ist wo die Mutti ist" Kuchen Platte.  Habe noch nie darin Kuechen gebacken aber ich liebe die Platte.  Ein Geschenk von Nathan und Abby das in meinem Fenster steht.  Nathan's liebster "pie" ist Blaubeeren. Vielleicht wird das der erste.

My big glass jars.  I love, love, love them.  I waited for a long time to finally find one at Goodwill.  And was soooo very happy when I did.  They are the best.  Obviously with them being glass it is not the best storage system as light gets in there (and heat therefore) but I use flour pretty quickly without that being an issue.
Ich liebe, liebe, liebe meine Glas Kruege.  Hatte eine Zeit gedauert bis ich mal eins beim Goodwill befunden hatte aber da war ich dann super happy.  :-)

My old breadbox.  This was a local antique store find.  The wooden one in my mind is so much nicer than the metal ones.  I needed a black one too for my kitchen and was so thrilled to find this.
Meine alte Brot Box.  Die habe ich in einem Antik Laden gefunden.  Ich mag die hoelzerne viel besser als die metallenen.  Brauchte auch eine schwarze Box fuer unsere Kueche und genau das habe ich auch gefunden!

How I love these Christmas ornaments.  These are made after the "Erzgebirge" decorations that Germans have enjoyed for many decades.  There are plain wooden ones and then colored ones.  Some of them hold special candles and then there are the pyramids that are just amazing.  One of these years we'll invest into one of those when the kids are a bit older.
Ach, wie ich diese deutschen Ornamente liebe.  Wenn die Kinder etwas aelter sind, werden wir vielleicht mal in eine Pyramide investieren.

The Jesse Tree the kids and I did two years back.  It was a big hit again this year, even though we had already done the craft part.  
Unser Jesse Baum den wir vor zwei Jahren gebastelt hatten.  Er war dieses Jahr auch wieder ein Hit.

Banana bread.  Yum.  Nathan used to love it until I made a loaf where I hadn't smushed the bananas well enough and there were little chunks of bananas in there.  Ever since he won't touch it anymore.  Abigail still cheerfully enjoys it.
Bananenbrot.  Lecker.  Nathan mochte das sehr bis ich es einmal gebacken habe und hatte die Bananen  nicht ganz fein gedrueckt.  Seitdem mag er es nicht mehr.  Aber Abigail geniesst es noch immer.

Ok, ok, I couldn't help myself.  Although it is not technically a picture of a thing, it's little toes!  I adore little feet and toes.  Especially those in the picture.  Those are my favorite ones in the whole wide world.  I would have added Nathan's but he's getting bigger and getting big boy stinky baseball feet.  They therefore lost some of their cuteness.  Although I should warn you, the baby's feet may look the cutest, but don't let that fool you.  The littlest one in our family has the stinkiest feet!
Ok, ok, ich konnte mir einfach nicht helfen.  Obwohl dies nicht wirklich Bilder von einem "Ding" sind, es sind halt kleine Zehen!  Ich bin ein ganz grosser Fan von kleinen Fuessen und Zehen.  Vor allem die im Bild oben.  Ich haette ja auch Nathan's mit ins Bild gemacht aber seine sind jetzt groesser und er kriegt jetzt grosser Junge mit stinkigen Baseball Fuessen Syndrom.  Aber lasst euch nicht teuchen: Die Kleinste in unserer Familie hat die Fuesse die am meisten stinken!

No comments:

Post a Comment